Карта сайту

Круглий стіл на тему: «Стратегічні орієнтири розвитку бізнесу на Харківщині: виклики та можливості євроінтеграції»

03.06.2019
31.05.2019 Департаментом адміністративних послуг та споживчого ринку ХМР спільно з науково-дослідним центром ХДУХТ «Економічні проблеми розвитку підприємництва в Україні» під егідою Академії економічних наук України в межах реалізації Програми підтримки розвитку підприємництва у м. Харкові на 2018-2022 роки проведено круглий стіл на тему: «Стратегічні орієнтири розвитку бізнесу на Харківщині: виклики та можливості євроінтеграції».
 
Учасники круглого столу обговорювали питання впливу євроінтеграції на розвиток бізнесу у місті Харкові, ролі місцевої влади у появі «історій успіху» у зближенні харківського бізнесу з Євросоюзом та окреслили можливості стратегічного розвитку малого та середнього підприємництва міста в умовах євроінтеграційного спрямування.
 
В економічній площині євроінтеграції Харківщини процес переорієнтації на європейські ринки відбувається дуже складно. Частина великих підприємств міста Харкова при виході на міжнародний ринок мають проблеми та не отримують допомоги від держави, але ж на сьогодні вже є достатня кількість прикладів «історій успіху». Це провідні харківські експортери до ЄС, великі підприємства – ПАТ «Завод Південкабель», ПАТ «Турбоатом», «Завод Фрунзе», виробничо-переробний завод «Рекаст», типографія «Фактор-друк», компанія «Бріг» та інші, які змогли переорієнтуватися на європейський ринок. Також підприємства вдало співпрацюють з партнерами з Австрії, Бельгії, Болгарії, Естонії, Латвії, Литви, Нідерландів, Німеччини, Польщі, Румунії, Словенії, Словаччини, Угорщини, Франції, Чехії, Швейцарії та інших. 
 
Утім, основа економіки Харкова – малий та середній бізнес міста поки що тільки робить спроби скористатися перевагами для торгівлі, які дає Угода про асоціацію, і каменем спотикання для багатьох компаній наразі стає отримання необхідної сертифікації, витрати коштів з бюджету підприємства і часу на вивчення митного і податкового законодавства ЄС, проведення аудиту, приведення своєї діяльності до стандартів та норм ЄС. Малий бізнес не має відповідних сум грошей, необхідної інформації та знань законодавства ЄС, без чого укласти контракт з європейським підприємством неможливо. До того ж треба все переналаштовувати, шукати нові бізнес-ідеї, нові технології, обладнання та кредитні кошти для розвитку.
 
Процес переорієнтації на європейські ринки триває. Наразі представники місцевої влади, науковці,  громадські організації, представники бізнесу сходяться в одному – відкритість міста Харкова для Європейського Союзу на високому рівні. Сприяли цьому проведення інвестиційних форумів, круглих столів, двосторонніх зустрічей між представниками різних країн, презентаційні заходи, виставки тощо. 
 
Велику кількість звернень про допомогу із проходженням сертифікації отримують різні організації, як  Харківська торгово-промислова палата, Офіс Харківського відділу Європейської бізнес-асоціації (EBA), Центр розвитку малого та середнього бізнесу Centre of Gender Culture – Центр гендерної культури, регіональна ініціатива ЄС в Україні Team Europe, які постійно проводять роз’яснювальні заходи щодо можливостей бізнесу в ЄС.
 
Актуальним та перспективним продовжує залишатись поглиблення знань у сфері експортної діяльності та формування навичок ефективного виведення бізнесу на ринки країн ЄС, виявлення конкурентних переваг й унікальної торговельної пропозиції підприємствами, юридичне та документальне супроводження експорту, логістика, підготовка та проведення В2В-зустрічей.
 
У підсумку дискусії учасники круглого столу підкреслили необхідність взаємодії власників бізнесу з місцевими органами влади задля створення інформаційного поля умов ведення бізнесу в країнах ЄС, що безумовно активізуватиме експортну діяльність харківських підприємств.