Карта сайту

Прийнято закон про захист географічних брендів

17.10.2019

Президент України підписав Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення правової охорони географічних зазначень». Документ передбачає вдосконалення правового регулювання відносин у сфері інтелектуальної власності щодо правової охорони географічних зазначень. Зокрема, в документі визначається термін «географічне зазначення» як найменування місця, що ідентифікує товар, який походить з певного географічного місця та має особливу якість, репутацію або інші характеристики, обумовлені головним чином цим географічним місцем походження, і хоча б один з етапів його виробництва здійснюється на певній географічній території. Географічне зазначення є знаком, що наноситься на продукт і засвідчує його високу якість, багаторічну традицію виробництва і особливий зв'язок з територією, де його виробляють.

Географічні зазначення допомогли отримати світове визнання таким продуктам, як шампанське, коньяк, сири рокфор, пармезан і багато інших. Існує багато продуктів, назви яких не дозволяється використовувати незареєстрованим виробникам. Так, щодо Угоди про асоціацію з ЄС, Україна до 2026 року має відмовитися від використання захищеного географічного зазначення «коньяк», тому зараз для українського коньяку шукають іншу назву.

Також в Україні вже розпочато процес реєстрації першого продукту з захищеним географічним зазначенням українського походження. У грудні минулого року в Мінекономіки подали заявку на реєстрацію географічного зазначення «Гуцульська овеча бринза», яка в майбутньому стане основою для охорони цього зазначення і в Євросоюзі.